Badehotellet – sæson 7
Badehotellet rundede 7 sæsoner i starten af 2020, og jeg havde igen i år fornøjelsen af at være ansvarlig for indsatsen på sociale medier.
Det er uden tvivl min baby i TV 2-regi, og jeg ELSKER alt ved kampagnen - alt fra serien til samarbejdet med produktion og den interne kampagnegruppe til brugerne. Jeg er ærligt nok Badehotellets største fan.
Det skal siges, at man som sådan sjældent gør noget alene på TV 2 - man er en del af et mega sejt, kampagnehold, så jeg kan i langt de fleste tilfælde ingenlunde claime 100 % ejerskab.
Her får du et indblik i nogle af vores social media-elementer for Badehotellet-kampagnen i 2020:
En afviklingsstrategi for Badehotellet - sæson 7 (2020)
Jeg forsøger på bedste vis altid at besvare: "Hvorfor, hvad, hvordan og til hvem?" i en afviklingsstrategi, men jeg kan selvklart ikke afsløre alle detaljer i afviklingsstrategien for Badehotellet, så her får du et lille indblik i maskinrummet:
The why, how & what (et udsnit)
- Hvorfor?
- Badehotellet var et allerede etableret brand OG har et virkelig stærkt online fællesskab.
- Vi ville gøre brugerne opmærksomme på, der kom en ny sæson.
- Badehotellets Facebook-side og Facebook-gruppe trak (stadig) en masse engagement og en høj organisk reach.
- Hvordan?
- Vi ville engagere med en del "som vi plejer" (det vi ved virker), men vi ville have mere fokus på Instagram end tidligere.
- Hvad?
- Med udgangspunkt i det vi ved virker, genbrugte vi elementer fra tidligere sæsoner.
- Vi kom op med nye (grafiske) elementer, der udelukkende havde til formål at engagere: Sofistikeret engagement baiting, om du vil.
- Vi dyrkede serien og dermed karaktererne, som vi ved brugerne kender og elsker.
- Instagram blev prioriteret højere i år med elementer produceret unikt til platformen.
Video-elementer på Facebook og Instagram
Rigtig meget kredit skal her gå til Jacob Nordentoft og Mark Flemming for at klippe videoelementerne nice sammen.
En video der 'breaker' dels premieredatoen og dels breaker med Instagram-formatet - på mobilen vel at mærke:
Vis dette opslag på Instagram
Et sammenklip af reaktioner til nyheden "Badehotellet vender tilbage i aften":
Et sammenklip/tilbageblik på sæsonen:
En livechat med Fru Frigh og manuskriptforfatter Stig:
Billede-elementer på Facebook og Instagram
For disse elementer skal verdens bedste AD'er Line Lorentzen have sygt meget kredit.
En krydsordsleg (100 % engagement baitende):
"En scene i billeder"-slideshow - et element hvor vi lavede en slags tegneserie fra en udvalgt scene:
Vis dette opslag på Instagram
En kløgtig mand ved, hvornår han skal tie. 😃 #badehotellet #tv2 #tv2danmark
Portrætbilleder - se eksempel med Hr. Weyse her:
Forstyr ikke-billeder (inspireret af en bruger havde lavet sit eget forstyr ikke-billede):
Badehotellet-giffer
En samling af reaktions- og citatgiffer på Giphy, som kan bruges i kommentarsporet på bl.a. Facebook, bliver opdateret hver sæson:
Vi har med nogle af de mest engagerede og passionerede brugere på Facebook at gøre, og erfaringerne siger, de synes quizzer om serien er ret sjove, så traditionen tro - så var der også quiz at finde her i sæson 7.
Hvor meget husker du fra sæson seks af 'Badehotellet'?
Resultater - organisk
Dette gik over al forventning (målsætningen = 100 %)
Facebook Reach
Instagram reach
Instagram eng. rate
Dette gik ikke som forventet (Målsætningen = 100 %)
Facebooks eng. rate
Description
TV 2
Vinter 2020
En digital high five for (altid) godt samarbejde på Badehotellet til:
Konceptudvikler - producer: Jacob Nordentoft
Konceptudvikler - AD'er: Line Lorentzen
Kampagneleder: Anna Støvring
PR-konsulent: Line Aamand Hansen