De sjældne danskere II

Det skal siges, at man som sådan sjældent gør noget alene på TV 2 - man er en del af et mega sejt, kampagnehold, så jeg kan i langt de fleste tilfælde ingenlunde claime 100 % ejerskab.

På 'De sjældne danskere' er det jo også, med al respekt for mit eget arbejde, de medvirkende der bærer mig igennem min færden på sociale medier.  De er vitterligt den digitale Guds gave til mit arbejde.

Kampagnen endte over al forventning - faktisk endte gennemsnit både på Facebook og Instagram oppe i den liga som vi definerer som 'fuldtræffere'.
Det er fedt at have et fuldtræfferpost - det er sindssygt fedt at have en fuldtræffer-kampagne.

Men nedenstående er en liste over ting jeg på en eller anden måde i hvert fald har sat et tydeligt præg på - de fleste punkter på listen linker til et konkret eksempel:

  • Motivational Hotline På en særlig udvalgt mandag kunne man ringe ind til Piet og få en "hvis Piet kan gøre det, så kan jeg sgu også"-peptalk.

  • Piets takeover på Instagram Piet lavede takeover på TV 2s Instagram på premieredagen, hvor han delte lidt af hvert og bl.a. svarede på "Hvad vil du helst"-spørgsmål.
image
image
image
image

  • Motivational Monday Hver mandag morgen (i sendeperioden) startede vi din uge med et citat fra en medvirkende, som gerne skulle gøre du tænkte: Hvis XX kan, så kan jeg sgu også!

  • Klip til TV 2s FB-side Hver tirsdag fik du en smagsprøve på aftenens program af 'De sjældne danskere' på TV 2s FB-side.

Kampagnen endte med et snit på + 500.000 i organisk post reach på FB - dét er jeg ret stolt af! 


  • Klip til Brøndby IF Da Piet siden sidst er blevet Brøndby-fan blev Brøndby IF feedet med et særligt sammenklip. Det valgte de at poste på deres FB-side.

Description

  • TV 2

  • August - September 2019

En digital high five for godt samarbejde går til:

  • Kreativ konceptudvikler Daniel Stokke.
  • AD'er Sofie Oline Bay.
  • Kampagneleder Kasper Adsbøll.
  • Redaktør Nikolaj Daugberg.
  • PR-konsulent Charlotte Amtrup Kjær.