Rita – femte og sidste sæson

På femte og sidste sæson af Rita havde jeg fornøjelsen af at være ansvarlig for indsatsen på sociale medier, og  hvis man kigger på målsætningerne på sociale medier, så endte vi heldigvis med et virkelig tilfredsstillende resultat.

Det skal siges, at man som sådan sjældent gør noget alene på TV 2 - man er en del af et mega sejt, kampagnehold, så jeg kan i langt de fleste tilfælde ingenlunde claime 100 % ejerskab.

Her får du et indblik i nogle af vores social media-elementer for Rita-kampagnen:

Ritas afviklingsstrategi

Jeg kan selvklart ikke afsløre alle detaljer i afviklingsstrategien for Rita, men her får du et lille indblik i maskinrummet. 

The why, how & what

  • Hvorfor?
    • Rita var tilbage på TV 2 efter års pause, og dét skulle vi hype. 
    • Vi (på sociale medier) skulle være hjemsted for højdepunkterne gennem sæsonen.
    • Tidligere sæsoner har vist stort engagement-potentiale. 
  • Hvad?
    • Vi skulle hype den nye sæson og slå et slag for, den kunne ses på TV 2 PLAY. 
    • Vi ville dertil engagere med udgangspunkt i karaktereren Rita, og alt det vi har lært at elske ved hende.
  • Hvordan? 
    • Vi ville bruge elementer, vi ved fra tidligere sæsoner,  virkede.
    • Vi kom også op med nye (grafiske) elementer, der udelukkende havde til formål at engagere: Sofistikeret engagement baiting.
    • Vi aktiverede Mille Dinesen og de andre medvirkende.

Uddrag af afviklingsstrategien for Rita på sociale medier
Uddrag af afviklingsstrategien for Rita på sociale medier


 

Video-elementer på Facebook

Da RITAs FB-side siden hen er blevet un-published, kan jeg desværre ikke vise alle de gode elementer i levende live, men her er nogle.

Social media-trailer - Rita:


Social media-trailer - Ritas mænd:


 

Billede-elementer på Instagram

Key visual skåret op til et slideshow:
 
 
 
 
 
Vis dette opslag på Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Endelig oprandt den store dag! Kl. 20.00 starter Rita op på sin sidste sæson. 🙏 #rita #tv2danmark #tv2play

Et opslag delt af TV 2 (@tv2danmark) den


"Ritas blå bog" - en samling af brugerkommentarer:


Hjørdis' humørtavle - sæt en emoji på dit humør:
 
 
 
 
 
Vis dette opslag på Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Hjørdis' humørtavle kommer frem en sidste gang, så sæt en emoji på, hvordan det føles, at 'Rita' nu er slut... for good, som man siger? #ritatv2 #tv2danmark #tv2play

Et opslag delt af TV 2 (@tv2danmark) den


"Sæt prikken over i'et":
 
 
 
 
 
Vis dette opslag på Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

TAK til alle jer, der har fulgt med i fem sæsoner af Rita! Husk, hendes dør altid står på klem på TV 2 PLAY. 👩‍🏫 #ritatv2 #tv2danmark #tv2play

Et opslag delt af TV 2 (@tv2danmark) den


 


Resultater - organisk

Dette gik over al forventning (% over målsætning)

Facebook Reach

259%

Instagram reach

14%

Instagram eng. rate

61%

Dette gik ikke som forventet (% under målsætning)

Facebooks eng. rate

12%

Portfolio - andre kampagner

Rita – femte og sidste sæson

Rita – femte og sidste sæson

Kampagner
Badehotellet – sæson 7

Badehotellet – sæson 7

Kampagner
Mellem os

Mellem os

Kampagner
Vores vilde vej

Vores vilde vej

Kampagner
Lykke-Per

Lykke-Per

Kampagner
Badehotellet – sæson 6

Badehotellet – sæson 6

Kampagner
Tro, håb & Tinder

Tro, håb & Tinder

Kampagner
Kurs mod fjerne kyster

Kurs mod fjerne kyster

Kampagner

Description

En digital high five for (altid) godt samarbejde på Rita til gruppen:

Konceptudvikler - producer: Peter Nielsen
Konceptudvikler - AD'er: Line Lorentzen
Kampagneleder Anna Støvring
PR-konsulent Line Aamand Hansen