Rita – femte og sidste sæson
På femte og sidste sæson af Rita havde jeg fornøjelsen af at være ansvarlig for indsatsen på sociale medier, og hvis man kigger på målsætningerne på sociale medier, så endte vi heldigvis med et virkelig tilfredsstillende resultat.
Det skal siges, at man som sådan sjældent gør noget alene på TV 2 - man er en del af et mega sejt, kampagnehold, så jeg kan i langt de fleste tilfælde ingenlunde claime 100 % ejerskab.
Her får du et indblik i nogle af vores social media-elementer for Rita-kampagnen:
Ritas afviklingsstrategi Jeg kan selvklart ikke afsløre alle detaljer i afviklingsstrategien for Rita, men her får du et lille indblik i maskinrummet.
The why, how & what Hvorfor? Rita var tilbage på TV 2 efter års pause, og dét skulle vi hype. Vi (på sociale medier) skulle være hjemsted for højdepunkterne gennem sæsonen. Tidligere sæsoner har vist stort engagement-potentiale. Hvad? Vi skulle hype den nye sæson og slå et slag for, den kunne ses på TV 2 PLAY. Vi ville dertil engagere med udgangspunkt i karaktereren Rita, og alt det vi har lært at elske ved hende. Hvordan? Vi ville bruge elementer, vi ved fra tidligere sæsoner, virkede. Vi kom også op med nye (grafiske) elementer, der udelukkende havde til formål at engagere: Sofistikeret engagement baiting. Vi aktiverede Mille Dinesen og de andre medvirkende. Uddrag af afviklingsstrategien for Rita på sociale medier
Video-elementer på Facebook Da RITAs FB-side siden hen er blevet un-published, kan jeg desværre ikke vise alle de gode elementer i levende live, men her er nogle.
Social media-trailer - Rita:
Social media-trailer - Ritas mænd:
Billede-elementer på Instagram Key visual skåret op til et slideshow:
"Ritas blå bog" - en samling af brugerkommentarer:
Hjørdis' humørtavle - sæt en emoji på dit humør:
"Sæt prikken over i'et":
Dette gik over al forventning (% over målsætning)
Dette gik ikke som forventet (% under målsætning)
Portfolio - andre kampagner
Rita – femte og sidste sæson
Kampagner
Badehotellet – sæson 7
Kampagner
Mellem os
Kampagner
Vores vilde vej
Kampagner
Lykke-Per
Kampagner
Badehotellet – sæson 6
Kampagner
Tro, håb & Tinder
Kampagner
Kurs mod fjerne kyster
Kampagner
Description
En digital high five for (altid) godt samarbejde på Rita til gruppen:
Konceptudvikler - producer: Peter Nielsen Konceptudvikler - AD'er: Line Lorentzen Kampagneleder Anna Støvring PR-konsulent Line Aamand Hansen